Pages

Thursday, July 26, 2012

အက်ိဳးမရွိတဲ့ Faceook likes



Facebook “Likes”
Facebookဆုိသည့္ www.facebook.com ကေတာ့ ယေန႔ေခတ္ႀကီးမွာ ကြန္ပ်ဴတာသုံးစြဲသူတုိင္း မရွိမျဖစ္ သင္ၾကားရမည့္ ဘာသာရပ္တစ္ခု အျဖစ္သုိ႔ ေရာက္ရွိလာခဲ့ပါၿပီ။ ထုိ႔ေၾကာင့္လည္း စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္မ်ားက ရွိေနသည့္ အခြင့္အေရး လက္လႊတ္ မခံပဲ facebook၏ လူသိအမ်ားဆုံး featureတစ္ခုျဖစ္သည့္ Likesဆိုတဲ့ ခလုတ္ကေလးကို ၄င္းတုိ႔၏ ကုန္ပစၥည္းအတြက္ျဖစ္ေစ၊ Branding လုပ္သည့္အခါျဖစ္ေစ တြင္က်ယ္စြာ အသုံးျပဳလာသည္ကိုလည္း သတိထားမိမွာပါ။စကၤာပူလုိ ႏုိင္ငံမ်ဳိးမွာဆုိလွ်င္ စီးပြားေရးအမ်ားစုက ၀က္ဘ္ဆုိဒ္တစ္ခု ဆြဲမေနေတာ့ဘဲ www.facebook.com/ company nameဆုိၿပီး ေၾကညာဆုိင္းဘုဒ္ေတြကို ေထာင္ေလ့ရွိပါသည္။ ထုိသို႔ကုမၸဏီကို facebook.com အေနာက္မွာ ရဖုိ႔ကလည္း
(၁) ကမၻာတစ္၀ွမ္းမွာ မိမိႏွင့္ ကုမၸဏီနာမည္တူသူ မရွိရပါဘူး။
အေရးႀကီးတဲ့ နံပါတ္ (၂) ကေတာ့ facebook သုံးစြဲသူ ၂၅ေယာက္က မိမိ၏ ကုမၸဏီ Pageကို Likesလုပ္မွ Registerလုပ္လုိ႔ရသည္ ဆုိတာပါပဲ။ ဒါမွမဟုတ္ရင္ေတာ့ မိမိကုမၸဏီ၏ facebook Pageဟာ အမ်ားျပည္သူ အလြယ္တကူ မမွတ္မိႏုိင္တဲ့ www.facebook.com/Page/00012-5 ျဖစ္ေနမွာပါ။ ေၾကညာရလဲ
လြယ္ကူမွာလဲ မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။Likesဆုိတဲ့ ခလုတ္ကေလးကို ေနာက္ထပ္တစ္မ်ဳိး သုံးစြဲပုံကေတာ့ ေၾကညာဆုိင္းဘုဒ္ေတြမွာ ၄င္းတုိ႔၏ Facebook
Pageသို႔ သြားခုိင္းၿပီး Likes လုပ္ပါဆုိတာပါပဲ။ ထုိသ္ို႔ Likes လုပ္ျခင္းအားျဖင့္ ေၾကညာရွင္မွလည္း Likesလုပ္သည့္ လူဦးေရ ဘယ္ႏွစ္ေယာက္ေျမာက္
္ ေရာက္သည့္အခါ ဘယ္လုိဆုေတြ ေပးမည္၊ ကံစမ္းမဲေတြ ႏႈိက္ေပးမည္ေပါ့။ လုပ္ငန္းရွင္ေတြ ဘက္မွ ေမွ်ာ္လင့္သည္ကေတာ့ ရိုးရွင္းပါတယ္။
(၁) ကမၻာအႏွံ႔ ျပန္႔ေနသည့္ ကုန္ပစၥည္းတစ္ခု/Brand တစ္ခု ဆုိရင္ေတာ့ သူတို႔ရဲ႕ Productကို ကမၻာေပၚက ဘယ္လိုႏို္င္ငံမ်ဳိးက ႀကိဳက္ႏွစ္သက္ၾကသလဲဆုိတဲ့ စစ္တမ္းမ်ဳိးရရွိတဲ့အခါ သူတုိ႔အေနနဲ႔ ထုိႏုိင္ငံကုိ ပုိၿပီး Budgetခ်ေပးၿပီး စီးပြားေရး Planေတြတုိးခ်ဲ႕လုိ႔ ရမည္ေပါ့။
(၂) Likes လုပ္လုိက္တဲ့ လူေတြရဲ႕ ကုိယ္ေရးကုိယ္တာ အခ်က္အလက္ေတြ ရရွိၿပီး လုပ္ငန္းရွင္မ်ားဘက္မွ Product အသစ္တစ္ခု ထြက္တုိင္း (သုိ႔) အေၾကာင္းအရာတစ္ရပ္ကို သတင္းတစ္ပုဒ္အျဖစ္ ပါးခ်င္တဲ့အခါတုိင္း အစရွိသည္ျဖင့္ Like လုပ္သူေတြရဲ႕ emailေတြထဲကုိ အစဥ္မျပတ္ တရား၀င္ ေပးပုိ႔ခြင့္
ရသြားတာေပါ့။
(၃) ျမန္မာျပည္မွာေတာ့ Telemarketing သိပ္ ေခတ္မစားေသးပါဘူး။ အျခားႏုိ္င္ငံေတြမွာဆုိရင္ေတာ့ Facebook Userမွ ဖုန္းနံပါတ္ပါ တင္ထားသည္ဆုိလ်င္ နားညီးေလာက္ေအာင္ ကုမၸဏီမွ တရား၀င္ ဖုန္းဆက္ခြင့္ရသြားၿပီေပါ့။
ဘာေၾကာင့္ အက်ဳိးမရွိသလဲ?
ဘယ္သူ႔ဘက္က ၾကည့္ၾကည့္ အက်ဳိး မရွိပါဘူး။
Facebook Likes လုပ္တဲ့သူဘက္မွလည္း သူတုိ႔ရဲ႕ ေဖာ္ျပေပးထားသေလာက္ ကိုယ္ေရးကိုယ္တာ အခ်က္အလက္ေတြကို ကုမၸဏီကုိ တရား၀င္ အသုံးျပဳခြင့္ ေပးလုိက္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ကုမၸဏီမွ တာ၀န္ရွိသူက တာ၀န္မသိ နားမလည္သူ ျဖစ္ေနရင္ အလြဲသုံးစား လုပ္လုိ႔ရသည္ေပါ့။
ကုမၸဏီဘက္က ၾကည့္ျပန္ရင္လည္း Likes လုပ္သူအမ်ားစုရဲ႕ ကိုယ္ေရးကုိယ္တာ အခ်က္အလက္ဟာ မွန္ကန္မႈ မရွိတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ကိုယ့္ရဲ႕
Productကို အမ်ဳိးသမီး အႀကိဳက္မ်ားလား၊ အေမရိကန္ႏုိ္င္ငံမွာပဲ သုံးစြဲမႈ အမ်ားဆုံးလား အစရွိသည့္ ေမးခြန္းေတြကိုု ေျဖရွင္းမရ ျဖစ္ေနရမွာေပါ့။
ဘာေၾကာင့္လဲဆုိေတာ့ ဥပမာ – ျမန္မာျပည္မွာ ကြန္ပ်ဴတာသုံးသူအမ်ားစုဟာ သူတုိ႔၏ ကြန္ပ်ဴတာကုိ အေမရိကန္ႏုိင္ငံမွအျဖစ္ Register လုပ္တတ္ၾကၿပီး Facebookမွာလည္း ထုိနည္းလည္းေကာင္း လုပ္ေလ့လုပ္ထရွိၾကလုိ႔ပါပဲ။ဤကဲ့သိုု႔ စစ္တမ္းမွန္ကန္မႈကုိ စစ္ေဆးဆုံးျဖတ္၍ မရႏုိင္သည့္အတြက္ေၾကာင့္လည္း ကုမၸဏီတစ္ခုအေနႏွင့္ ထုိသို႔ ေၾကညာကိစၥမ်ားအတြက္ သုံးျဖဳန္းခဲ့သည့္ ပုိက္ဆံအမ်ားစု ဆုံးရႈံးသြားႏုိင္သည့္အေၾကာင္း၊ Likes သုံးစြဲသူမ်ားဘက္မွလည္း မိမိ နားမလည္ဘဲ ကိုယ့္ရဲ႕ ဖုန္း၊ email ႏွင့္ လိပ္စာမ်ားကိုု Facebookေပၚ တင္ထားျခင္းေၾကာင့္ ကုိယ့္ရဲ႕ အိမ္ေရွ႕အထိေတာင္ မလုိလားတဲ့ တစိမ္းတစ္ေယာက္ ေရာက္ရွိလာႏုိင္ေၾကာင္း တင္ျပလုိက္ရပါသည္။

post by ICT journal

0 comments:

Post a Comment